SİNOP AYANCIK İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMI (DÖGEP) MAYIS AYI TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim Programı (DÖGEP) Mayıs ayı toplantımız İlçemizde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri ile 21 Mayıs Cuma günü saat 13.30'da çevrim içi olarak gerçekleştirildi. Öğretmenler, DÖGEP Mayıs ayı konusu olan "İslam kültür medeniyetinin düşünce yapımıza, insana, varlığa, eğitime, bilime, sosyal hayata, şehre, sanata, mimariye, dil ve edebiyata yansıma şekillerin neler olduğu" konusu ile ilgili incelemelerde bulunup, görüşlerini dile getirdiler.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMI (DÖGEP) MAYIS AYI TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Toplantıda ilk olarak Mayıs ayı konusunun oldukça kapsamlı ve üzerinde ayrıntılı çalışmalar yapılması gerekilen bir konu olduğu ve İslam Medeniyetinin Türk kültürü ile sentezlenmesi ve sonrasında şekillenen edebiyat, musiki, mimari, ahlaki ve sosyal hayat gibi maddi manevi öğelerin zenginleşerek kültürümüzün temel taşlarını oluşturduğu belirtildi. Ayrıca Öğretmenlerimiz tarafından, konu işlenirken http://dogm.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/pdf/ikm.pdf sitesindeki Anadolu İmam Hatip Liselerinde Ders kitabı olan "İslam Kültür ve Medeniyeti" kitabının tahlil edilmesine karar verildi. 

Kitabın ilk bölümünde, İslam Medeniyetinin doğuşunun alatıldığı ve Medeniyet kavramının tanımının yapıldığı, 2. Ünitede, Medeniyetin dayandığı; Tevhid, hürriyet, ilmilik, özgünlük, yerellik, evrensellik ve sulh kavramlarının üzerinde durulduğu, İslam Medeniyetinin, bu kavramlara her alanda önem verişinin örneklerle anlatıldığı, İslam Medeniyetinin yönetim anlayışının olmazsa olmazları olan emanet, adalet, liyakat, istişare ve meşruiyet kavramlarının önemine vurgu yapıldığı belirtildi. Kitabın 3. Bölümünde, kardeşlik, güven, hak gözetme, iyiliği emretme, kötülükten sakınma ve bu hususların İslam dini için vazgeçilmez olmasının sebeplerine değinildiği, 4. Bölümde, İslam Kültür ve medeniyetinde ilim faaliyetlerine verilen değerin ve bu faaliyetlerin hangi dönemde, hangi mekanlarda, ne şartlarda yapıldığının sebepleriyle anlatıldığı, 5. Bölümde ise İslam medeniyetini parlatan sanat dallarının anlatıldığı belirtildi. Kitabın son 2 Bölümünde, Peygamberimizin hicretiyle başlayan şehirleşme faaliyetlerinin İslam medeniyetindeki farklı tezahürlerine değinildiği, İslam Medeniyetinin öne çıkan şehirlerinden Mekke, Medine, Şam, Bağdat, Kahire, İstanbul, Musul, ve Bursa gibi şehirlerin önemlerinin anlatıldığı ve İslam medeniyeti üzerine dünden bugüne yapılan çalışmalardan bahsedildiği dile getirildi.

Kitabın incelenmesi sonucunda, Öğretmenlerimiz tarafından, bu zamana kadar bu alanda yapılan çalışmalardan alınan güç ile harekete geçilerek, öncülük görevinin Müslümanlara düşmekte olduğunun idrak edilmesi gerektiği ve İslam toplumlarının, bilimsel araştırmalara yönelmelerinin, fikri anlamda üretime geçmelerinin bir zorunluluk olduğu dile getirildi.

28-05-202128-05-2021

 

Dr. Haşim ÖRNEK cad. no18 AYANCIK - 0 (368) 613 1405

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.